Ghosts PL

Forum Guildowe gry World of Warcraft


#1 2008-02-05 11:11:22

Elmex

Szeregowy

Zarejestrowany: 2008-01-16
Posty: 4
Punktów :   

Przydatne rzeczy

Poszperałem troche po forum mojej gildii po stronie ally i znalazłem takie rzeczy które moga byc przydatne dla tanka:

http://elitistjerks.com/f31/t18771-protection_warrior/


http://www.tankspot.com/index.php?pagei … tiveHealth


macra

Kod:

#showtooltip Berserker Rage
/cast [nostance:3] Berserker Stance; Berserker Rage
/cast [nostance:2] Defensive Stance

Standardowe makro do berk rage'a. Binduje sie zwykle na pasku def i berk stance pod ten sam numerek i voila - spam klik powoduje przejscie w berk stance, natychmiastowe odpalenie b'rage i powrot do def stance.

Kod:

#showtooltip Intervene
/cast [help] Intervene; [target=targettarget] Intervene

Jedno z wazniejszych i wygodniejszych makr. Jesli zaznaczony jest friendly target z grupy/rajdu, to pociska sie standardowa interwencje; jesli zaznaczymy moba, to intervene castowany jest na osobe, ktorą w tym momencie targetuje ow mob. Dziala cuda w 5ppl, na trashach, bosach... wszedzie

Kod:

#showtooltip Shield Slam
/cast Shield Slam
/stopcasting
/cast [modifier:ctrl] Heroic Strike

Wygodnickie makro do standardowego rage dumpu. Bindujemy np pod X i wcisniecie X powoduje Shield Slam, a ctrl+X Shield Slam z HS'em. Analogiczne makra dla Revenge, Devastate i Sunder Armor. Tip: stopcasting wbrew pozorom dziala (choc ponoc od ktoregos patcha komenda miala przestac istniec) i jest w tego typu makrze potrzebny (a na pewno nie przeszkadza). Przynajmniej tak wyniklo z moich testow na mobach - bez stopcasting HS nie odpalal sie za kazdym razem.



Poprosiłem jednego z naszych tanków aby naskrobał mi coś o swoich doświadczeniach w tym aspekcie gry. Oto co napisał:

Ogolnie o tankowaniu:
- pojedynczy cel
Shield Slam > Revenge > Sunder Armor; do tych instantow dokladasz Heroic Strike jesli tylko masz multum rage'a
- wiecej celi
Impr. Thunder Clap - talent oprocz wzmocnienia debufu do attack speed na mobach, daje przede wszystkim wiekszy dmg, co jest nieocenione przy lapaniu wiekszej ilosci mobow, jednak po samym pulu, nie u3masz ich wszystkich na samym TC, wiec nalezy zaczac rotacje okazyjnych atakow na offmobach.

W odnalezieniu odpowiednich dla ciebie proporcji takiej rotacji niezbedne jest doswiadczenie, ale przykladowy pul moze wygladac tak:

leci czacha i 3 offmoby, lapiesz thunder clapem, slam+heroic na czaszce, demo shout thunder clap, heroic+revenge na 1 mob, heroic+slam na czache, heroic+sunder na 2 mob, heroic+sunder na 3 mob, slam na czache, thunder clap, etc.

inny przyklad, 3 moby, heroic (mocno bija, wiec szybko bedziesz mial duzo hila na sobie -> szybko hiler agro zbiera):

czacha slam+heroic, thunder clap, 1 mob heroic+revenge, 2 mob heroic+sunder, czacha slam, 2 mob heroic+sunder, 3 mob heroic+revenge, stun na czache (6 sek wolnego czasu na czaszce), heroic+sunder na 1 mob, heroic+slam na 2 mob, (stun schodzi) taunt czache (tutaj powinna juz w sumie padac) slam na czache...

- wazna kwestia w 5ppl jest dla ciebie agro hilera, ktore jak zapewne wiesz, rozklada sie na wszystkie moby w zasiegu, a wiec jesli 3masz na sobie przykladowo 4 moby, to jeden thunder clap wystarczy, zeby praktycznie miec spokoj na parenascie sekund z agro hilera, jesli pack sklada sie z 2 mocno bijacych mobow, badz gotowy na szybkie robienie agro rowniez na offmobie (odnosnia: packi w shattered halls vs. packi 2 defenderow w slave pens lub pack z poczatku sethek halls)

- czesto na heroicach bedziesz mial dobry dps, co utrudni ci u3manie agro na main targecie, szczegolnie jesli jest wiecej mobow do zlapania, mozesz wtedy wyznaczac jakiegos szmaciaka do niuku i nawet go nie tankowac - szczegolnie jesli masz jakis melee dps (rogal/war), powinni dac sobie szybko rade, przerywajac ew. casty / stunujac... mozesz tuz po pulu zasadzic tez swojego stuna w czache i spokojnie tankowac offmoby

- slowko do gearu
- podstawa jest oczywiscie 490def, ktore daje ci crit immune vs. 73lev (kara) lub 485 na heroiki (tam max lev to 72), nastepnie mniej wiecej rownomiernie rozwijasz dodge/parry/def i stamine - pakowanie full avoidance zostawi cie w punkcie, gdzie jak akurat nie wejdzie dodge czy parry to padasz na 2-3 ciosy, a pakowanie full stamina sprawi, ze po prostu bedziesz czesto nie do wyleczenia z 3+ mobami na sobie
- do 5ek i trashy w kara nalezy rowniez pomyslec o agro, twoimi przyjaciolmi w tej kwestii sa: expertise (brace za badge), hit (miecz z kara), str, agi(crit+dodge)... ciekawymi itemami w tej kwestii sa te z "heroic setu", np [item]Lion's Heart Girdle[/item], [item]Spaulders of Dementia[/item] czy [item]Boots of the Colossus[/item]

- Devastate
- sensowny do uzywania jedynie na celach, ktore maja na sobie juz 5 sunderow, wiec w 5ppl mozesz spokojnie o nim zapomniec, bo tam moby raczej nie zyja tak dlugo, zebys mial okazje uzyc, w kara spokojnie mozesz rowniez tankowac bosy sunderem zamiast devastate'a
- skill przede wszystkim do 25ppl i na farme, bo w 25ppl na full raid bufach i na zdebufowanych armor pierce'em bosach devastate slicznie sie skaluje, choc na trashu dalej w zasadzie uzywa sie sundera
- jakis czas temu dodano do devastate'a wbudowany efekt sundera, co jest niewatpliwym uklonem w strone farmienia w procie (nie musisz sunderowac bosa przed zaczeciem normalnego devastate spamu) i w strone leni, ktorzy tankujac wyrzucaja sunder z paska, choc duzo na tym traca (ponizej 4-5 sunderow na celu devastate ustepuje zwyklemu sunderkowi)

- talenty
Odradzam pakowanie 2 punktow w improved bloodrage, a zamiast tego dopelnienie impr. taunta, ktory 5kach jest jednym z twoich najlepszych talentow, oraz wziecie Anger Management (arms):
build

Nie wyobrazam sobie tankowania 5ppl bez maksymalnie skroconego cooldownu taunta, tam statyczna sytuacje, gdzie nie uzywasz taunta masz 1-2 razy na run. Ponadto, jak zaczniesz juz wymiatac rotacjami na wielu mobach odkryjesz sam, ze taunt nie sluzy jedynie do "zdejmowania" moba z hilera czy innego mieczaka, ale jest swietnym pomocnikiem w budowaniu agro na paru celach dzieki wplataniu go w rotacje. Szczegolnie wazny talent w poczatkach ubierania twojej puszki rowniez ze wzgledu na maly +hit, a wiec i duzo resistow tauntow.

Anger Management - jestem solidnie zdziwiony tym, ze tak malo warkow docenia ten talent, krotkie wyjasnienie - spowalnia on uplyw rage'a out of combat o ok. 40%! Za tak niewielka cene (1 talent point) zyskujesz znaczne zwiekszenie plynnosci runow przez mozliwosc zachowania duzej ilosci rage'a miedzy packami mobow. Juz po paru pierwszych moich 5ppl/kara zaczalem modyfikowac i planowac takie rotacje, aby na zakonczeniu packa miec 80+ rage'a... wychodzisz out of combat i odpalasz... bloodrage! Mimo tego, ze wiekszosc przecietnych tankow powie ci, ze bloodrage to skill do pulowania, to jest to genialny skill do podtrzymywania rage'a przed nastepnym pulem. Odpowiednie uzycie bloodrage'a w polaczeniu z talentem daje ci mozliwosc u3mywania rage'a wysoko przez conajmniej minute (wystarczajaco czasu na resy/rest mana userow). O zaletach chyba nie trzeba pisac ;] ok. 80 rage'a podczas pulu to burst agro, co daje duzo wieksza swobode dpserom, zwieksza szybkosc i plynnosc runu. Dzieki takiej grze w zasadzie nigdy nie spotyka cie problem braku rage'a na zlapanie wszystkiego co trzeba, a nawet jesli czasem sie zdarzy (np dluzszy postoj przed bosem) zawsze mozna lyknac [item]Mighty Rage Potion[/item] - polecam. Swietny potek do wypicia przed pulem w zasadzie kazdego bosa, gdzie od razu zaczyna sie dps, jak rowniez swietny pot dla offtankow np na Void Reaverze.

Ostatnio edytowany przez Elmex (2008-02-05 16:19:22)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bloodteam.pun.pl www.naszezueforumowisko.pun.pl www.klasa1lnowysacz.pun.pl www.demonicangels.pun.pl www.samsung-avilas5230.pun.pl